Návod na čelenku s krajkovou kytičkou

29. srpna 2011 v 22:36 | Proxima |  Doplňky - návody

Materiál:

silnější čelenka

kousek látky (cca 45 x 10 cm)

lepidlo

pokud nemáte overlock nebo jste hodně pečlivé, prýmek (cca 40 cm)

kousek krajky (20 - 40 cm)

větší korálek

jehla

nit

šicí stroj

tužka/pastelka

kolíčky

Čas:

1 - 2 hod včetně schnutí

Obtížnost:

1

Postup:

Nejpečlivější postup je si čelenku postupně obkreslit na látku tužkou a následně tento nakreslený tvar obstříhnout s takovými přídavka na zahnutí, jako je šířka čelenky v daném místě + 1 cm. Zní to složitě, překlad tedy zní: musíte mít po obou stranách dost látky na to, abyste čelenku mohly dokonale uzavřít. Já jsem líná, takže jsem tvar odhadla a pak dostříhávala, aby to zhruba vyšlo. Na koncích si nechte cca 2 cm, aby se vám to snadno zahnulo.

Nalepte látku na čelenku, pokud možno lepidlo nanášejte jen na rubovou stranu členky, abyste na té straně, co bude vidět, neměli prosáklé fleky od lepidla. Zahněte konce. Doporučuji přicvaknout vyřazenými kolíčky na prádlo, abyste to nemuseli celou dobu přimačkávat. Případně můžete vnitřní střed přelepit prýmkem, aby to nevypadalo tak ošklivě.

Zatímco čelenka schne, vyrobte si ozdobu. Já jsem sešila kousek krajky do kruhu, prošila řasícím stehem (rovně, délka 4) a stáhla co nejpevněji, zavázala uzlíkem a srovnala. Nitě neodstřihávejte! Po stáhnutí se vám automaticky vytvoří na jedné straně ještě malý kanýrek tvořený druhým okrajem. Srovnejte ho také a nechte ho tentokrát na líci, udělá hezký efekt středu krajkové kytičky.

Po zaschnutí našijte pomocí neodstříhaných nití kytičku na čelenku a do středu přišijte korálek.
Příště:
1.9.2011
Návod na líčení s Nex - podklad

Komentáře

1 tess---nikk tess---nikk | 1. září 2012 v 20:50 | Reagovat

Máš úžasný blog.. Zírám :))

2 Vita Vita | Web | 1. září 2012 v 21:06 | Reagovat

[1]: Děkuji :)