Září 2009


Školní skříňka - jak na ně - úvod

28. září 2009 v 0:45 | Proxima |  Bytové doplňky - tipy
Základní problém veškerých školních skříněk je, že jsou malé. Jsou malé pro jednoho člověka, natož pak pro dva (nebo víc). A pak jsou taky naprosto odporné. A pravděpodobně vám bylo sděleno, že co si na ně nalepíte, to si také na konci roku odlepíte.

Takže: Co sakra s tím?


Kalifornské sushi

24. září 2009 v 3:53 | Proxima |  Bento

Bento

21. září 2009 v 13:32 | Proxima |  Bento

Ludwig Revolution aneb bylo nebylo...

18. září 2009 v 5:38 | Proxima |  Eseje, názory, polemiky
Bylo nebylo, za sedmero horami a za sedmero lesy
žil princ nevídané, pohádkové krásy,
jasné mysli, vtipu, odvážný byl, bystrý... ale
princ mrtvé dívky bral si do postele.

Hel-looks: Helsinki - Tokyo?

15. září 2009 v 9:59 | Proxima |  Novinky
Trendy ze zahraničí jakožto článek dostaly také nějaký ten hlas, tak tady jeden je...

Už dávno mi moje kamarádka dala adresu

www.hel-looks.com

Což je projekt dvou finských fotografů, jenž se zrodil roku 2005. Jejich inspirací, jak sami píší na svých stránkách, byly magazíny s fotkami street fashion a Fruits.
Nejedná se pouze o sbírku fotografií obyčejné každodenní šedi městských ulic, nýbrž o zachycení originálních, avantgardních, ulítlých, designérských a jinak vybočujících modelů.
Jak se opět můžete dočíst na jejich stránkách, páni fotografové tímto projektem chtějí podpořit mladé návrháře a stylisty a dát lidem odvahu být originálními.
Skvělý projekt, ne? Možná bychom potřebovali českou pobočku...

Dříve, hlavně tak před rokem, dvěma, bylo pro hel-looks.com nafoceno mnoho mladých lidí oblečených do Japonské módy. Jelikož není dovoleno používat jejich fotky,
zde je kompilace odkazů na J-style osůbky (asi mi někdo vypadnul, ale tohle je valná většina):

Jak ve škole obhájit japanofilní potřeby

12. září 2009 v 9:58 | Proxima |  Bytové doplňky - tipy
Samozřejmě se tento problém netýká vysokoškoláků a také většiny starších středoškoláků, ale myslím si, že mláďata navštěvující základku či nižší ročníky víceletých gymnázií by na tento problém mohla narazit.

Co si na sešit (či jinam) rozhodně nedávat:
- reklamy na alkohol/drogy/tabákové výrobky
- politická hesla
- hentai/yaoi/juri - kreslená erotika je taky erotika

Skupina odporu č.1:
Rodiče

Zrovna ti si nemyslím, že by vám dělali problémy. Pokud by se přeci jen ozvali a spílali vaší dětinskosti/potrhlosti/tomu, že se místo opakování algebry věnujete polepování sešitů vším možným, rozumně a klidně jim vysvětlete, že hezké školní potřeby vás motivují k lepším výkonům a nebudete mít ke škole tak velký odpor, navíc si sešit 100% poznáte a těžko si ho omylem s někým prohodíte. Některé z návodů zde dokonce životnost sešitu prodlužují - takže budete také ekonomičtí a vaše věci budou vypadat upraveněji. Pokud vás obrázek Kanameho na sešitě bude od učení spíše odvádět, nezmiňujte to. Lhát je momentálně povoleno.

Skupina odporu č.2:
Spolužáci

Pokud jste dostatečně sebevědomí, jejich názory vám mohou být ukradené. V inteligentním kolektivu se vás maximálně budou chodit ptát, co že to tam máte, vyptávat se na detaily, užírat bento, nadzvedávat spodničky, protože vám nevěří, že fakt nosíte bombarďáky, případně si od vás půjčovat ty roztomilé věci (vlastní zkušenost). Případně se ušlíbnou a až se k vám otočí zády, tak si zaťukají na čelo, ale nechají vás být a vlastně vás budou mít docela rádi, jelikož budete zajímavým zpestřením nudného školního života.
Ale můžete narazit, zvláště v nižších ročnících, na kolektiv pitomých zakomplexovaných telat, a pak záleží na tom, jestli jejich posměšky ustojíte a na vaší osobnosti. Ignorování, sebevědomé a nearogantní vystupování, přátelské chování a nápomocnost obvykle zaručí klid, ale i tak se může stát, že několik vytrvalých jedinců vás bude otravovat a posmívat se vám. Obávám se, že hodně záleží na tom, jací jste a co vyzařujete - já vždycky měla kolem spíš respekt než obdiv a ačkoliv jsem byla vždy extravagantní, spolužáci si ke mně nikdy nic nedovolili. Hodně pomáhá, pokud jste ve škole dobří, a lidé jsou závislí na vaší ochotě vysvětlovat jim látku, půjčovat taháky a dávat opsat úkoly/testy. Pokud excelujete v některých předmětech a jste dobří na sport, spíše vás nechají být, než pokud propadáte a máte pověst "loosera".
Také se nad nikoho nepovyšujte jen na základě toho, že toho víte spoustu o Japonsku a jste odlišní. To, že jste lolitka/otaku/VK fanoušek/decora z vás sice nedělá člověka horšího než jsou ostatní, ale ani lepšího.
A pokud vás začne nějaký ubožák šikanovat, kašlete na samostatnost a nahlašte to, tady přestává všechna legrace. Znám několik lidí, kteří si šikanou prošli, a nikomu se to nepovedlo vyřešit samotnému. Prostě si o pomoc řekněte.

SKupina odporu č.3:
Učitelé

Tady možná budete bojovat nejvíc, proto tento oddíl bude nejdelší.

Vaše zbraně:
Učte se a nenechte se nachytat na švestkách. Svou originalitou jednak přitahujete pozornost vyučujícího podvědomě, jednak se najdou i tací, kteří vám budou chtít "srazit hřebínek". Pokud nebudou moct nic vytknout vašim schopnostem ani chování, nebudou se tolik zajímat o vaše potrhlé koníčky.
Pozorujte a naučte se odhadnout, co si u kterého pedagoga můžete dovolit. Větší šanci máte u těch, kterým je jedno, jestli si píšete poznámky na toaletní papír, hlavně když umíte na test, než u někoho, kdo vám řekne, že sešit bude A5, linkovaný, s 60ti listy a třícentimetrovými okraji. Řiďte se i vzhledem učitele a jeho vystupováním.
Buďte zodpovědní, rozumní, sebevědomí, stůjte si na svém, nebojte se slušně protestovat, pokud je to oprávněné, ale nebuďte arogantní a drzí.
Buďte nápomocní - ne, nechci tím říct, abyste podlézali, ale když chemikářce pomůžete odnést stojan a až budete mít službu, tak se na to nevykašlete, vám přidají kladné body. Pokud máte pověst zodpovědného a dospělého studenta, nebojte se, budete muset před profesory utíkat, aby vás žádostmi o pomoc nezavalili (chcete slyšel perličky? Proxi už takhle vyplňovala formuláře, na které třídní zapomněla, dostala od zástupce ředitele peněženku s několika tisíci, všemi doklady a nákupní seznam, a byla vyslána nakoupit místo testu, který psal zbytek třídy).

Obecně: jste-li v očích pedagogových dokonalým studentem, můžete si dělat, co chcete. Sice se najdou tací, kterým vaše dokonalost poleze na nervy (obvkyle proto, že mají příliš nízké sebevědomí a v hloubi duše vědí, že na vás nemají), ale těžko něco zmůžou proti většině svých kolegů, která vás má ráda. Jak už jsem zmiňovala výše, nejde jen o studijní výsledky, ale i o celkový dojem, který v lidech vyvoláváte, což není něco, so byste si mohli nacvičit - ale snažte se být bezproblémoví. (Opět z Proximiny zkušenosti - zkuste se na mě ve škole pozeptat a uvidíte XD)
Dojde-li přeci jen ke střetu, jednejte s rozmyslem. Na někoho mohou zabrat vtípky o tom, že bouráte bariéry mezi národy, jste proti rasismu, či podporujete práva homosexuálů (pokud máte někde vylepené shonen-ai bišíky), na někoho ne. Pak musíte používat logické argumenty:

Co konkrétně vyučujícímu vadí? (Pokud mu stačí dolepit štítek se jménem na sešit, nic se neděje, že.)
Využijte argumenty ze sekce "Rodiče"
Vysvětlete, že to je prostě něco, co se vám líbí, vyjadřuje to vaše zájmy a povahu a chcete se obklopovat hezkými věcmi. Nezapomeňte dodat, že lepší je mít sešit s Hello Kitty, než sešit s oslíma ušima, vytrhanými listy a chybějícími poznámkami.
Zdůrazněte, že váš neobvyklý sešit nikomu neubližuje.
Pokud to fakt jinak nejde, domluvte se na kompromisu (viz ten štítek se jménem apod.)
Pokud vaše vybavení splňuje podmínky vyučujícího (linkovaný/bez linek, pravoůhlý trojúhelník...) a výzdoba nijak nenarušuje hodinu/vaši práci, řekněte mu to.
Atd.
Nezapomeňte přitom být slušní a neútočte, ideální je věcný, neublížený a pokud možno příjemný a vyrovnaný tón hlasu.

Případně daného učitele pošlete za mnou ^^

Skupina odporu č.4:
výchovní poradci a školní psychologové

Neštřete. Pokud máte nadprůměrné IQ a alespoň trochu povahu jako já, smlsnete si na nich. Obvykle jsou to poněkud prostší osoby netušící, s jakou radostí se jim studenti smějí.
Ze života:
Kdysi na základce bylo zadáním hodiny VV namalovat ilustraci k Jabloňové panně. Což o to, Proxi kreslí/maluje moc ráda, ale zrovna ten den jaksi neměla červenou temperu. Podařilo se jí si někde kousek vyžebrat, ale stačilo to sotva na to, aby Jabloňová panna neměla žlutou kůži. Takže jablka na stromě jsem udělal modře (no a co, je to snad pohádka, ne? Myslela jsem si), jelikož se mi rozpil obličej, dokreslila jsem panně závoj, aby to nebylo vidět, a jelikož jsem si nechtěla čmárat přes pozadí a panna měla hezké šaty, ostříhala jsem ji nakrátko. Přidejte pár mých obvyklých avantgardností a jednu psycholožku, co se na nás ten den přišla podívat... Skoro dostala infarkt.

Příště:
15.9.2009
Hel-looks



Nějaké to blábolení

7. září 2009 v 22:09 | Proxima |  Černá díra
Záležitost první:
Proč my perfekcionisté musíme tak trpět? Musím do prosince napsat seminárku o Anne Rice a už teď vím, že ať napíšu co napíšu, nebudu s tím spokojená... navíc to musím dokončit tak do dvou týdnů, protože pak už nebudu mít čas. Nemluvě o tom, že jsem si základní rozbor její tvorby udělala už kdysi dávno, a teď jsem natrefila na její vlastní vyjádření ke svým dílům... asi by mě mělo potěšit, že jsem to rozebrala tak, jak to ona myslela... ale jak vysvětlím profesorovi, že to jsou moje myšlenky? Teď musím jít ještě víc do hloubky a lovit souvislosti mezi jednotlivými skupinami děl a odkazy atd. a přidělávat si ještě víc práce než mě moje vlastní povaha nutí *pláče si na výtisk Belindy*

Záležitost druhá:
Pod vlivem srazu jsem dospěla k závěru, že až došiju všechno, co mi ještě zbývá (tři zakázky - ale už VÁŽNĚ další nevezmu -, kolekce pro PD, moje plesové šaty a nějaké zimní oblečení), udělám si cosplay. Svůj první. Nikoliv první kostým, jelikož jsem ve svém LARPařském období udělala víc kostýmů, než na kolika akcích jsem byla, ale ke cosplayi jsem se zatím nedohrabala. Zcela dobrovolně přiznávám, že mi ze začátku přišlo cosplayování sice moc hezké, ale poněkud zbytečné, jelikož se v tom akorát dá chodit na akcích, zatímco na LARPech si člověk alespoň zahraje. Nemluvě o tom, že kostým na LARP si člověk může navrhnout, zatímco v cosplayi se otrocky drží cizího designu. OD té doby jsem ovšem svůj přístup přehodnotila a rozhodně už vím, že dobrý cosplay vyžaduje stejně kreativity jako cokoliv jiného, byť se manifestuje jinak. Jenže mám dilema - koho cosplayovat? Sice bych na jednu stranu ráda udělala něco použitelného i pro běžné nošení (třeba uniforma z Vampire Knighta je dost normální), na druhou stranu by mě byvilo hrát si s něčím neobvyklým, opulentním a na eBay ne příliš profláknutým. A ehm, kdyby to vyšlo levně, bylo by to velké plus. Moje kamarádka usoudila, že nejlepší volbou pro mně by byla Ko Shuurei ze Saiunkoku Monogatari, protože vypadáme dost podobně... Ale říkala jsem si, že bych se mohla poptat svých věrných fanoušků... eeeh, chtěla jsem říct čtenářů blogu ^^.

Srazy

7. září 2009 v 21:45 | Proxima |  Aktuality
Jelikož je Proxima nesmírně výkonná a mistrně ovládá time management , zvládla oběhnout postupně oba srazy, které se konaly. První byl lolita sraz pořádaný Taurwen, druhý byl "Kawaii All anime and Japanese styles cosplay" sraz:

http://147.32.8.168/?q=node/68253



Penál - obrázky + odkaz na návod

4. září 2009 v 2:37 | Proxima |  Bytové doplňky - tipy
Penály z netu:
(bellflower na etsy.com)



Další obrázky obalů na sešity

1. září 2009 v 14:56 | Proxima |  Bytové doplňky - tipy
Tyhle jsem dělala asi před třemi lety, formát A5


Sešity II - další obrázky

1. září 2009 v 8:13 | Proxima |  Bytové doplňky - návody

Obrázky pro inspiraci:
(JC)