Zlaté ručičky nebo patlání české chudiny?

30. ledna 2009 v 12:45 | Proxima |  Eseje, názory, polemiky
Jestli se mi na naší subkultuře milující Japonsko skutečně něco moc líbí, pak je to kreativita její většiny. Nemyslím tím jen poměrně běžný jev domácího šití, přešívání, vyrábění a kutění, ale i schopnost najít si informace na internetu a poměrně slušně je zpracovat a interpretovat nebo spoustu mladých slečen, které mají blogy ve věku, kdy já jsem byla ráda, že umím poslat mail (ale no tak, víte jaká to byla tehdy v době kamenné novinka? :wink:).

Často se ale objevují názory, že sice ano, po domácku se dá samozřejmě vyrobit ledacos a není třeba mít všechno značkové, ale málokdy už to někdo zvládne v praxi.

Tudíž jupí, Proxima zase může prezentovat hlavní poslání tohoto blogu.

Móda je individuální věc. Co se líbí Vám, nemusí se líbit jinému. Tudíž musí obě strany pochopit, že i když mají na sobě něco, co jim podle jejich názoru sluší, určitě potkají člověka, který jim bude tvrdit, že horší kreaci nikdy neviděl. A ten kritizující by si měl uvědomit, že jeho názor není nadřazený jinému. Pamatujete, jak jsem říkala, že o něčem se i diskutovat dá? O módě ano. A trochu se dá i diskutovat o tom, co je lolita a co je (hime)gyaru.
Oba styly vznikly jako street fashion - několik holek našlo vlastní styl a ten se postupně rozšířil. Uvědomujete si, jak vágně se dá taková móda vymezit?
Ale dobře, dejme tomu, že se většina lidí shodne na určitých znacích, které dané styly charakterizují. A nastupují známé obavy z toho, jestli to člověk dělá dobře.
To se asi nikdy stoprocentně nedozvíte. Buď si budete muset kupovat sladěné sety od značek, abyste měli totální jistotu, že Vám nikdo nic říct nemůže, protože to přece nemůže vědět lépe než ten návrhář (který ovšem také není žádným božstvem), nebo se smíříte s tím, že se každému nezavděčíte.
Ale nebojte se experimentovat, nebojte se míchat a extrahovat jen věci, co se Vám líbí!
Nejlepší obranou je jakýkoliv svůj model prezentovat jako svoje pojetí daného stylu nebo tak, že jste se daným stylem inspirovali anebo se prostě neškatulkujte! Samozřejmě chápu, že napsat na himegyaru nebo lolita fórum "prostě jsem si trochu hrála s oblečením" a dát tam něco, o čem dopředu tušíte, že je trochu kontroverzní, je věc, která celkem očividně vyvolá kritiku, a diskusi, ale přeci není nutné psát i na stránkách, kde je každému jedno, k jakému stylu se hlásíte, "tohle jsem já jako lolita/hime/kogal". Napište, že tyhle styly máte rádi, to stačí. Ať si to každý přebere jak chce.
A v reálném životě si škatulkami nemusíte přeci lámat hlavu už vůbec.

Asi jste si všimli, že na tomto blogu nenajdete (ani teď, ani v budoucnu) popisy jednotlivých stylů, maximálně tak odkazy na jiné stránky. Je to proto, že netvrdím, že já to dělám dobře a mám tudíž právo Vás ostatní poučovat (samozřejmě nebudu ve všech článcích psát pořád dokola "já si myslím", "možná", "podle mě"..., ale vy všichni víte, že to jsou moje názory, se kterými
můžete naložit jak chcete). Občas se tu asi i setkáte s neologismy jako semi-himegyaru a takovými podstyly lolity, že jste o nich nikdy neslyšeli a bude to jen proto, abych ještě víc zdůraznila, že všechno, co tu je a bude, jsou moje (potažmo naše) interpretace daných stylů a že je mi celkem jedno, jestli to lolita je nebo není a jestli bych si k těm šatům neměla dát do vlasů korunku. Tohle je blog o módě a jak vyjadřuje náš název, chceme se i módě věnovat s vášní a nikoliv s obavami z milionu pofiderních pravidel.

 


Komentáře

1 Papaver Papaver | Web | 2. února 2009 v 9:55 | Reagovat

Máš úplnou pravdu. Ať si každý nosí to, co se mu zlíbí. Vždyť názor ostatních není o nic důležitější než ten náš.

2 kaja-chan kaja-chan | Web | 31. července 2009 v 19:49 | Reagovat

slyšela jsem tudle kaja-chan říkat *mrk*, že ti skoro všichni můžou říkat, že zelená-červená, modrá-žlutá,(...) je příšerná kombinace, že jsi nevkusná a tak.. ale co když TY jsi vkusná a ti OSTATNÍ jsou nevkusní?
*zase filozofuje*

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama